Υπαίθρια διαφήμιση: Αλλαγές ετοιμάζει η κυβέρνηση

Μετά την συνεδρίαση της Ειδικής Μόνιμης Επιτροπής Οδικής Ασφάλειας της Βουλής στις 23 Σεπτεμβρίου, ο Υφυπουργός Εσωτερικών, Θοδωρής Λιβάνιος, ενημέρωσε τους βουλευτές σχετικά με τις αλλαγές όρων και προϋποθέσεων για την υπαίθρια διαφήμιση.

Ειδικότερα, ο υφυπουργός προανήγγειλε:

«Αφαιρείται μία, αν μη τι άλλο, περίεργη διάταξη που υπήρχε στο νόμο του 2001, η οποία έλεγε ότι αν δεν αποφασίσει το Δημοτικό Συμβούλιο για τη χωροθέτηση έρχεται η Αποκεντρωμένη Διοίκηση και κάνει τη χωροθέτηση. Το Δημοτικό Συμβούλιο μπορεί να αποφασίσει και να προσαρμόσει και να χωροθετήσει τους χώρους υπαίθριας διαφήμισης και είναι απολύτως δικαίωμά του και σεβαστό το δικαίωμα να αποφασίζει ότι δεν θέλω καθόλου υπαίθρια διαφήμιση, όπως έχουν κάνει και κάποιοι Δήμοι, χωρίς να υπάρχει η “δαμόκλειος σπάθη” ή το by pass να χωροθετηθεί από το ίδιο το Κράτος. Γενικά ήταν αυτή η διάταξη ένα δείγμα πώς πριν αρκετά χρόνια αντιλαμβανόταν το ίδιο το Κράτος την Αυτοδιοίκηση.»

Οι προδιαγραφές που αναμένεται να οριστούν για τις υπαίθριες διαφημίσεις

«Επανέρχομαι σε κάτι που είναι πάρα πολύ σημαντικό, το δικαίωμα του κάθε Δημοτικού Συμβουλίου όχι μόνο να χωροθετεί τους χώρους της υπαίθριας διαφήμισης, αλλά να ορίσει και αυστηρότερες προδιαγραφές. Δηλαδή να πει ότι δεν θέλω πινακίδα 2Χ3 ή 3Χ4, θέλω μία πινακίδα 1Χ2 στο συγκεκριμένο μέρος, γνωρίζοντας τις κατά τόπους συνθήκες.

Η ΚΥΑ δεν κάνει τίποτα άλλο από το να καθορίσει τις ελάχιστες απαιτήσεις που πρέπει να τηρούνται για να συμμορφωθεί. Από κει και πέρα είναι στο χέρι κάθε Αυτοδιοικητικής Αρχής και μάλιστα του Δημοτικού Συμβουλίου, το οποίο ιδίως αυτήν τη δημοτική περίοδο, λόγω της απλής αναλογικής στις περισσότερες περιπτώσεις θέλει και συμφωνία πολλών Παρατάξεων για να μπορεί να προχωρήσει. Θεωρώ ότι είναι πάρα πολύ σημαντική η δυνατότητα Δημοτικού Συμβουλίου να ορίσει και αυστηρότερες προδιαγραφές.».

 

Περισσότερα σε Ειδήσεις