Νέος κανονισμός στα ηλεκτρικά πατίνια στην Αθήνα: Περιορισμοί και αυστηρότεροι κανόνες

Σύμφωνα με τον δήμαρχο Χάρη Δούκα, ο νέος κανονισμός «βάζει τέλος στο χάος» που προκαλεί η άναρχη κυκλοφορία και στάθμευση των πατινιών, ενώ παράλληλα ενθαρρύνει τη μικροκινητικότητα μέσα από κανόνες που ισχύουν για όλες τις Δημοτικές Κοινότητες. Ο δήμος δημιουργεί 1.574 θέσεις στάθμευσης σε 124 ειδικές ζώνες και θεσπίζει σαφή όρια ταχύτητας και χρήσης σε κεντρικά σημεία.

Πού απαγορεύεται η κυκλοφορία των πατινιών

Ο νέος κανονισμός περιλαμβάνει αυστηρές ζώνες απαγόρευσης, κυρίως σε σημεία μεγάλης επισκεψιμότητας:

  • Η περιοχή γύρω από την Ακρόπολη και το ιστορικό κέντρο.

  • Οι πεζόδρομοι Ερμού και Αιόλου.

  • Άλση και κοινόχρηστοι χώροι που έχουν καθοριστεί από τον δήμο.

Παράλληλα, τα ηλεκτρικά πατίνια δεν επιτρέπεται πλέον:

  • Να κινούνται σε πεζοδρόμια — σε αυτά ο χρήστης πρέπει να περπατάει, έχοντας το πατίνι στο πλάι.

  • Να εισέρχονται σε δρόμους με όριο ταχύτητας άνω των 50 χλμ/ώρα.

  • Να λειτουργούν εκτός των καθορισμένων τμημάτων που ορίζει ο δήμος.

Στην περιοχή του Ψυρρή, στον πεζόδρομο Κεραμεικού και σε όλους τους πεζόδρομους, η ταχύτητα περιορίζεται στα 6 χλμ/ώρα.

Κανόνες στάθμευσης για πολίτες και εταιρείες

Για τους ιδιώτες χρήστες προβλέπεται ότι:

  • Η στάθμευση πρέπει να αφήνει ελεύθερη δίοδο τουλάχιστον 1,5 μέτρου.

  • Απαγορεύεται η στάθμευση σε ράμπες, διαβάσεις, εισόδους κτιρίων και σημεία που εμποδίζουν την προσβασιμότητα.

  • Απαγορεύεται η στάθμευση σε απόσταση μικρότερη των 20 μέτρων από αρχαιολογικούς χώρους.

Για τις εταιρείες εκμίσθωσης:

  • Η στάθμευση επιτρέπεται μόνο στις 124 ζώνες μαζικής στάθμευσης σε όλες τις Δημοτικές Κοινότητες (σύνολο 1.574 θέσεις).

  • Οι θέσεις έχουν προκαθορισμένες διαστάσεις (1,3 μ. x 0,4 μ.).

  • Η ετήσια χρέωση διαφέρει ανά Δημοτική Κοινότητα (60 έως 120 ευρώ ανά θέση).

  • Κάθε εταιρεία μπορεί να διεκδικεί συγκεκριμένο μέγιστο αριθμό θέσεων ανά ζώνη, με διαδικασία αδειοδότησης που ανανεώνεται ετησίως.

Πλαίσιο ελέγχων και κυρώσεων

Για την εφαρμογή των κανόνων:

  • Τα Ε.Π.Η.Ο. πρέπει να διαθέτουν μοναδικό σειριακό αριθμό και να καταγράφονται σε ειδικό Μητρώο.

  • Οι παραβάσεις κυκλοφορίας και στάθμευσης τιμωρούνται με τα πρόστιμα του Κ.Ο.Κ.

  • Η Δημοτική Αστυνομία και οι αρμόδιες Αστυνομικές Αρχές πραγματοποιούν ελέγχους ταχύτητας και ζωνών απαγόρευσης.

  • Παράνομα σταθμευμένα πατίνια θα απομακρύνονται.

  • Η άδεια χρήσης κοινόχρηστου χώρου μπορεί να ανακληθεί σε περίπτωση επαναλαμβανόμενων παραβάσεων.

Η παρακολούθηση του στόλου των εταιρειών θα γίνεται σε πραγματικό χρόνο μέσω ειδικού λογισμικού σε συνεργασία με τη ΔΑΕΜ Α.Ε. ΟΤΑ.

Ψηφιακή σήμανση και ενημέρωση

Η εφαρμογή του νέου πλαισίου θα συνοδεύεται από:

  • Νέα σήμανση στους δρόμους και στους ειδικούς χώρους στάθμευσης.

  • Ψηφιακή παρακολούθηση θέσεων και χρεώσεων μέσω ειδικής πλατφόρμας.

  • Ενημερωτική καμπάνια ώστε οι χρήστες και οι εταιρείες να προσαρμοστούν ομαλά στους κανόνες.

Με τον νέο κανονισμό, ο δήμος Αθηναίων στοχεύει σε καλύτερη οργάνωση του δημόσιου χώρου, ασφάλεια για τους πεζούς και ομαλή ένταξη της μικροκινητικότητας στο καθημερινό αστικό περιβάλλον.

Περισσότερα σε Ειδήσεις