Πιλοτική εφαρμογή καμερών τροχαίας στην Αττική: Χιλιάδες παραβάσεις μέσα σε λίγες ημέρες

Μέσα σε μόλις τέσσερις ημέρες, το πιλοτικό σύστημα κατέγραψε περισσότερες από 1.000 παραβάσεις που σχετίζονται κυρίως με τη χρήση κινητού τηλεφώνου κατά την οδήγηση και τη μη χρήση ζώνης ασφαλείας.

Στη Λεωφόρο Συγγρού, από την Τρίτη έως και την Παρασκευή, οι καταγραφές ξεπέρασαν τις 1.000, ενώ σε τμήμα του ίδιου οδικού άξονα εντοπίστηκαν περίπου 800 υπερβάσεις του ανώτατου ορίου ταχύτητας, το οποίο είναι στα 90 χιλιόμετρα την ώρα.

Σοβαρές παραβάσεις σε κομβικά σημεία

Αντίστοιχα ανησυχητική εικόνα καταγράφηκε και σε άλλα σημεία του οδικού δικτύου. Στη συμβολή των λεωφόρων Μεσογείων και Χαλανδρίου καταγράφηκαν 480 παραβιάσεις ερυθρού σηματοδότη, ενώ στη διασταύρωση της Λεωφόρου Βουλιαγμένης με την οδό Τήνου σημειώθηκαν 285 αντίστοιχες παραβάσεις.

Πού λειτουργούν οι κάμερες

Η πιλοτική εγκατάσταση των καμερών ξεκίνησε την προηγούμενη εβδομάδα σε οκτώ σημεία αυξημένης επικινδυνότητας στην Αττική, έπειτα από εισήγηση της Ελληνικής Αστυνομίας. Πρόκειται για κάμερες τεχνητής νοημοσύνης που ανήκουν στο Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης και στο επόμενο διάστημα θα διασυνδεθούν με τα συστήματα της Τροχαίας.

Τα σημεία στα οποία λειτουργούν πιλοτικά είναι:

  • Δήμος Αθηναίων: Πανεπιστημίου & Βασ. Σοφίας

  • Δήμος Αγίας Παρασκευής: Λ. Μεσογείων & Λ. Χαλανδρίου

  • Δήμος Ραφήνας-Πικερμίου: Λ. Μαραθώνος & Φλέμινγκ

  • Δήμος Καλλιθέας: Λ. Συγγρού & Αγίας Φωτεινής

  • Δήμος Βάρης-Βούλας-Βουλιαγμένης: Λ. Ποσειδώνος & Ερμού

  • Δήμος Αλίμου: Λ. Ποσειδώνος & Λ. Αλίμου

  • Δήμος Ελληνικού-Αργυρούπολης: Λ. Βουλιαγμένης & Τήνου

  • Δήμος Φιλοθέης-Ψυχικού: Λ. Κηφισίας & Εθνικής Αντιστάσεως

Τι παραβάσεις καταγράφονται

Οι κάμερες εντοπίζουν παραβιάσεις όπως:

  • υπέρβαση ορίου ταχύτητας

  • παραβίαση ερυθρού σηματοδότη

  • χρήση κινητού τηλεφώνου κατά την οδήγηση

  • μη χρήση ζώνης ασφαλείας ή κράνους

  • κίνηση σε λωρίδες έκτακτης ανάγκης

Οι έλεγχοι έχουν στόχο κυρίως την πρόληψη και την αλλαγή της οδηγικής συμπεριφοράς, όχι την τιμωρητική λογική.

Το επόμενο βήμα: Ενιαίο ψηφιακό σύστημα παραβάσεων

Κεντρικός άξονας της μεταρρύθμισης είναι η δημιουργία του Ενιαίου Ηλεκτρονικού Συστήματος Καταγραφής και Διαχείρισης Παραβάσεων. Το νέο σύστημα θα συγκεντρώνει δεδομένα από κάμερες και φορητές συσκευές, επιτρέποντας αυτοματοποιημένη και διαφανή διαχείριση των παραβάσεων.

Οι πολίτες θα ενημερώνονται ψηφιακά μέσω του gov.gr ή σχετικών ειδοποιήσεων και θα έχουν τη δυνατότητα ηλεκτρονικής υποβολής ενστάσεων. Τα δεδομένα θα διακινούνται με κρυπτογράφηση, διασφαλίζοντας την προστασία προσωπικών πληροφοριών.

Έως 2.500 κάμερες στο σύνολο

Σύμφωνα με τον σχεδιασμό, το πλήρες δίκτυο θα περιλαμβάνει:

  • 2.000 κάμερες σε σταθερά σημεία υψηλής επικινδυνότητας

  • 500 κάμερες σε λεωφορεία για την επιτήρηση λεωφορειολωρίδων

  • 388 επιπλέον κάμερες από την Περιφέρεια Αττικής, καθώς και εκείνες της Αττικής Οδού

Η αξιοποίηση τεχνολογιών αναγνώρισης πινακίδων με τεχνητή νοημοσύνη αναμένεται να επιταχύνει την επιβολή κυρώσεων και να ενισχύσει την αποτελεσματικότητα της τροχαίας αστυνόμευσης.

Παράλληλα, το σύστημα θα προσφέρει ανωνυμοποιημένα ανοικτά δεδομένα σε φορείς και ερευνητές, ώστε να αξιοποιούνται για τον σχεδιασμό πολιτικών οδικής ασφάλειας και την ενίσχυση της κουλτούρας πρόληψης.


Πηγές

  • ΑΠΕ-ΜΠΕ

Περισσότερα σε Ειδήσεις