«Έξωση» των εικαστικών μαθημάτων, παράσταση διαμαρτυρίας έξω από το ΣτΕ

«Αυτό που συμβαίνει είναι ότι τα παιδιά που θα δώσουν φέτος εξετάσεις δεν μπορούν να διδαχθούν τα εικαστικά μαθήματα, γραμμικό και ελεύθερο σχέδιο, στο σχολείο με αυτή την απόφαση. Όχι μόνο είναι αντισυνταγματική, αλλά σπρώχνουν τα παιδιά στο φροντιστήριο. Αν η οικογένεια ενός παιδιού δεν έχει 300 ευρώ να κάνει τα μαθήματα, δεν θα τα διδαχθεί ποτέ», δήλωσε στο kedenews.gr ο Νίκος Κουράκης, αναπληρωτής εκπαιδευτικός εικαστικών μαθημάτων και μέλος του Διδασκαλικού Συλλόγου «Αθηνά».

Ο κ. Κουράκης, παράλληλα, τόνισε ότι «αυτή η απόφαση θα οδηγήσει σε απόλυση κόσμου αφού θα ”συσσωρευτούν” εκπαιδευτικοί στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση και έτσι θα πουν ότι περισσεύουμε. Κανένας δεν εγγυάται ότι αν τους αφήσουμε να περάσουν ό, τι αποφάσισαν για τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, δεν θα θελήσουν να αφαιρέσουν τα καλλιτεχνικά μαθήματα και από την πρωτοβάθμια».

Στην κινητοποίηση συμμετείχαν το Επιμελητήριο Εικαστικών Τεχνών Ελλάδος και η Ένωση Εκπαιδευτικών Εικαστικών Μαθημάτων. Στο πλευρό των εικαστικών εκπαιδευτικών η ΟΛΜΕ, ΔΟΕ, ΕΛΜΕ και Διδασκαλικοί Σύλλογοι που κήρυξαν τρίωρη στάση εργασίας προκειμένου να πάρουν μέρος στη σημερινή κινητοποίηση.

Η ανακοίνωση της Ένωσης Εκπαιδευτικών Εικαστικών Μαθημάτων (ΕΝΕΚΕΜ) 

Ως Ένωση Εκπαιδευτικών Εικαστικών Μαθημάτων θεωρούμε ότι η υπόθεση της έξωσης από το δημόσιο σχολείο των μαθημάτων Τέχνης και Πολιτισμού, δεν αφορά μόνο τους εικαστικούς εκπαιδευτικούς. Η αντιεκπαιδευτική εγκατάλειψη των σημερινών μαθητών Λυκείου, αυριανών υποψηφίων σε σχολές της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης που σχετίζονται με την Τέχνη και τον Πολιτισμό, δεν παραβιάζει μόνο το Σύνταγμα και το δικαίωμα στη δημόσια και δωρεάν Παιδεία, με προκείμενη την ελεύθερη και ανεμπόδιστη πρόσβαση σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης.

Ενάντια στους γενικούς αντιεκπαιδευτικούς και αντικοινωνικούς σχεδιασμούς του ΥΠΑΙΘ που οραματίζεται ένα δημόσιο και δωρεάν σχολείο… λιγότερο δημόσιο και λιγότερο δωρεάν, ενάντια στην κυβερνητική συκοφάντηση που γνώρισε η συλλογική προσπάθειά μας από την πρώτη στιγμή, με την ίδια την υπουργό να επιδίδεται σε αναληθείς δηλώσεις και σε απόπειρα αποπροσανατολισμού της κοινής γνώμης ως προς τις επερχόμενες αλλαγές στη διδασκαλία της Τέχνης στο Λύκειο, ενάντια στην ήδη υλοποιούμενη «καλλιτεχνική και πολιτιστική αφυδάτωση» σε όλους τους τομείς και εκφάνσεις της κοινωνικής ζωής, συνεχίζουμε και κλιμακώνουμε τον αγώνα μας, με επόμενη στάση μας το ΣτΕ.

Να μην επιτρέψουμε σε εκείνους που διώχνουν τα μαθήματα Τέχνης από το Λύκειο την ίδια ώρα που φέρνουν το «τσιρλίντινγκ» στα σχολεία της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, προετοιμάζοντας τις… μαζορέτες (μαριονέτες) του μέλλοντος, να κάνουν κηρύγματα παιδαγωγικής!

Να μην επιτρέψουμε σε εκείνους που στρώνουν με τσιμέντο την Ακρόπολη Αθηνών, και τεμαχίζουν τις αρχαιότητες στη Θεσσαλονίκη, στο σημαδιακό μάλιστα έτος με το οποίο συμπληρώνουμε 200 χρόνια από την έναρξη της επανάστασης του 1821, να κάνουν κηρύγματα αισθητικής!

Να μην επιτρέψουμε σε εκείνους που νομοθετούν κόντρα σε κεκτημένα, κόντρα στην κατηγορηματικά εκφρασμένη βούληση μαθητών, οικογενειών τους, εκπαιδευτικών, συλλογικών φορέων, κόντρα στην κοινωνία, να μας κάνουν κηρύγματα προόδου και δημοκρατίας!

Περισσότερα σε Εκπαίδευση