Δ. Σαλαμίνας: Με όρους αναβάθμισης του νησιού, από τη δημοτική αρχή η κατασκευή της υποθαλάσσιας ζεύξης - Πλήγμα για τους εργαζόμενους στα ferry boats

Στην τελική ευθεία μπαίνει το έργο της υποθαλάσσιας ζεύξης Περάματος-Σαλαμίνας, αλλάζοντας σε μεγάλο βαθμό την ζωή των κατοίκων του νησιού

Της Νατάσσας Βουδούρη

Ο δήμος Σαλαμίνας στηρίζει το έργο αυτό με προϋποθέσεις - όρους, τους οποίους έθεσε και αποφάσισε ομόφωνα στο Δημοτικό Συμβούλιο της πόλης. Το θέμα έφεραν στη Βουλή προς τους αρμόδιους υπουργούς η βουλευτής Β’ Πειραιά του ΣΥΡΙΖΑ Νίνα Κασιμάτη και η βουλευτής Β’ Πειραιά του ΜέΡΑ25 Φωτεινή Μπακαδήμα.

Ο Δήμαρχος Σαλαμίνας Γιώργος Παναγόπουλος μίλησε στο kedenews.gr, ξεκαθαρίζοντας πως δεν στέκεται αρνητικά απέναντι σε ένα μεγάλο αναπτυξιακό έργο. Και πρόσθεσε:

«Είναι απολύτως κατανοητό ότι ο Δήμος οφείλει να διασφαλίσει για την επόμενη ημέρα την ποιότητα ζωής των κατοίκων της Σαλαμίνας καθώς και την προστασία του περιβάλλοντος» .

Η υποθαλάσσια ζεύξη θα αλλάξει για πάντα την μορφή του νησιού. Για το λόγο αυτό ο κ. Παναγόπουλος ανέφερε:

«Θα πρέπει να διασφαλιστεί ότι το έργο θα αποβεί προς όφελος του τόπου και των κατοίκων του. Με δεδομένο λοιπόν τον αντίκτυπο και τις συνέπειες της ζεύξης, ο Δήμος Σαλαμίνας διαχρονικά έχει θέσει υπ όψιν των αρμοδίων αρχών τις θέσεις του, τις οποίες και επικαιροποίησε πρόσφατα με σχετική απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου.

Για να διασφαλιστεί ότι θα προστατευτεί τόσο η ποιότητα ζωής των κατοίκων όσο και το περιβάλλον κρίνεται αναγκαία η εκπόνηση μελετών που έχουν να κάνουν με τις περιβαλλοντικές, χωροταξικές, τις συγκοινωνιακές και κυκλοφοριακές επιπτώσεις του έργου. Αναγκαία είναι, επίσης, η ενίσχυση των υποδομών της Σαλαμίνας, ώστε να μπορέσει την επόμενη μέρα το νησί να ανταποκριθεί στις ανάγκες του μονίμου πληθυσμού, ο οποίος με βεβαιότητα θα αυξηθεί ραγδαία», διευκρίνισε ο ίδιος.

Μεταξύ άλλων τόνισε πως αυτονόητη θα πρέπει να θεωρείται η είσπραξη ανταποδοτικών τελών από τη λειτουργία της ζεύξης έναντι αυτών που μέχρι τώρα εισπράττει το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο έως σήμερα από τη διέλευση των ferry boats.

Οι 8 όροι που θέτει ο Δήμος προκειμένου να αποδεχτεί το έργο:

1. Να ενισχυθούν οι υποδομές στο νησί

2. Να πραγματοποιηθεί ουσιαστική κατάρτιση συγκοινωνιακού σχεδιασμού

3. Να εκπονηθεί από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών Μελέτη Κυκλοφοριακών Επιπτώσεων από την αύξηση του κυκλοφοριακού φόρτου που θα επέλθει με τη λειτουργία του έργου της ζεύξης στις λεωφόρους κυκλοφορίας του νησιού

4. Εκπόνηση από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών Μελέτης σχετικής με όσα αναφέρει το Π.Δ. 230/2007 περί σηράγγων κ.λπ.

5. Ο Δήμος Σαλαμίνας να εισπράττει ανταποδοτικά τέλη από τη λειτουργία της ενδεχόμενης ζεύξης έναντι αυτών που μέχρι τώρα εισέπραττε το Λιμενικό Ταμείο αναλόγου ποσού από τη διέλευση των ferry boats

6. Άμεση εκπόνηση μελέτης από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών για τις αναγκαίες παρεμβάσεις-υποδομές που απαιτούνται προκειμένου να μην υποβαθμιστεί η ποιότητα της καθημερινότητας των κατοίκων του νησιού λόγω της τεράστιας αύξησης των μόνιμων κατοίκων που θα επέλθει μετά τη λειτουργία της ζεύξης. Θα πρέπει να υπάρξει ένας βιώσιμος χωροταξικός, πολεοδομικός και συγκοινωνιακός σχεδιασμός

7. Κυρίως: Πριν από την έναρξη της κατασκευής του έργου της ζεύξης να έχει ολοκληρωθεί η μελέτη για τις αναγκαίες υποδομές και παράλληλα να έχει γίνει και η ένταξή τους σε περιφερειακό, εθνικό ή άλλο ευρωπαϊκό αναπτυξιακό πρόγραμμα

8. Να ληφθεί μέριμνα για τους εργαζόμενους στις Κοινοπραξίες των ferry boats (δηλαδή να υπάρχει δέσμευση στη συντήρηση και λειτουργία της ζεύξης από τη Σαλαμίνα έως τη λεωφ. Σχιστού)

Πλήγμα η υποθαλάσσια ζεύξη για τους εργαζόμενους στα ferry boats

Όσο προχωρούν οι διαδικασίες για την υποθαλάσσια ζεύξη τόσο εντείνεται η ανησυχία των εργαζομένων στα ferry boats Σαλαμίνας. Προς το παρών δεν τους έχει γίνει καμία ενημέρωση και αυτό προκαλεί μεγαλύτερη αναταραχή.

Ferry boat Σαλαμίνα

Σε προηγούμενο μάλιστα ρεπορτάζ του kedenews.gr, μέλη πληρώματος εξέφρασαν τις ανησυχίες τους, ενώ παράλληλα αναφέρθηκαν και στους υπαλλήλους εκδόσεων εισιτηρίων, οι οποίοι θα βγουν και αυτοί ζημιωμένοι.

«Η σύνδεση του Περάματος με τα Παλούκια Σαλαμίνας μέσω γέφυρας μπορεί να έχει προνόμια για το νησί μας, όμως για εμάς θα είναι καταστροφικό», δήλωσαν. Μεταξύ άλλων, τόνισαν πως οι θέσεις εργασίας θα μειωθούν σημαντικά, κάτι το οποίο αγχώνει όσους έχουν οικογένειες.

Περισσότερα σε Ειδήσεις